Galerija
Laikposmā no 2022.gada 24.janvāra līdz 27.janvārim Tilžas
vidusskolā norisinājās projekta “IZZINI,SAJŪTI, RADI!” aktivitāte “CITA
KURPĒS…” Aktivitātes mērķis – ieraudzīt,
izprast un būt tolerantiem pret “savādiem” vienaudžiem sabiedrībā. Aktivitātes
mērķauditorija bija 5.-7.klašu jaunieši, kuriem bija iespēja iejusties cilvēkos, kurus sabiedrība mēdz
uzskatīt par citādiem, dīvainiem, atstumtiem un nesaprastiem. Bieži šādi
vienaudži tiek pakļauti agresijai jeb mobingam. Aktivitātes vadītāja bija teātra mākslas
skolotāja, režisore Inese Daukste. Nedēļas laikā, katru pēcpusdienu skolas zālē tikās klašu kolektīvi. Vispirms
tika izspēlētas dažādas aktivitātes, kurās skolēni labāk iepazina sevi un
vienaudžus klases kolektīvā. Ar aktīvu
aktivitāti klašu kolektīvos tika noteikti līderi, vispirms kopīgi nosaucot
nepieciešamās līdera īpašības. Kā viena no galvenajām īpašībām tika minēta
spēja ietekmēt citus – nevis ar spēku, bet pārliecību.Noskatoties video “Vai
es Tev patīku?”, jaunieši izteica savas
domas par video redzētajiem cilvēkiem.
Viņi atzīst, ka bieži vien cilvēku dīvainais izskats un uzvedība ir
pamats izsmieklam, neiecietībai un agresijai. Kāda attieksme skolā ir pret
šādiem vienaudžiem?No video tika izvēlēti 3 personāži – Gudrītis, Jocīgā
meitene, Neveiklais zēns. Klases kolektīvs tika sadalīts 3 grupās. Līderis no
katras grupas uzņēmās minēto personāžu lomu. Katrai grupai un galvenajam
personāžam tika doti konkrēti uzdevumi.
Izmantojot improvizācijas teātra metodes, katra grupa nospēlēja etīdi,
kurā galvenais varonis tika pakļauts vienaudžu neiecietībai, izsmieklam un agresijai.
Piemēram, klases gudrītim tiek atņemta vai izsista no rokām grāmata; jocīgā
meitene tiek ignorēta, izsmieta, apsaukāta; neveiklais zēns – tiek piemānīts,
filmēts, lai video ievietotu sociālajos tīklos, tiek atņemtas un noslēptas
brilles.Jaunieši atzīst, ka tas ir briesmīgi, kad par tevi smejas.
Daļa jauniešu atzina, ka nav bijis viegli
būt arī ļaundaru lomās. Pēc katras situācijās grupās tika pārrunāts, ko
darītu tu, ja redzētu šādu situāciju? Jāatzīst, ka jaunieši spēj izvērtēt
dažādas situācijas, apstiprinot, ka nepieļautu vienaudžu agresiju. Tika izteikti konkrēti priekšlikumi, kā
mazināt līdzīgas situācijas skolā. Prieks par jauniešu drosmi un pārliecību!Aktivitātes beigās kolektīvi noskatījās video par toleranci
vienaudžu vidū. Galvenais personāžs visiem izraisīja smieklus un aplausus,
bet aplausus izpelnījās arī vienaudži,
kuri šo zēnu bija pieņēmuši savā kolektīvā. Lai viss piedzīvotais un secinātais
ir mūsu sabiedrotais ikdienas skolas dzīvē!
Teātra mākslas skolotāja-režisore I.Daukste